sygis.png

Olen Tartu 12. Keskkooli viimane vilistlane. Lõpetasin keskkooli 1995. aastal. Peale mind tuli Kommertsgümnaasium. Siis kadus seegi ja alles jäi Hansa kool. Ent maja on ikka sama armas, nagu neil aastatel, mil Valter Johanson mind ja teisi õpilasi ning  kolleege hommikuti kooli trepil tervitas. Muide, ta tegi seda igal hommikul, mil ta majas oli. Jah, ta oli vana kooli mees. Džentelmen seltsimeeste ajastul, mis on juba omaette saavutus.

Millisena siis mäletan legendaarset koolidirektorit mina - üks tema sadadest ja sadadest lastest? See seitsmene koolipoiss, kes nelgid näpus kooliteed alustas ja 13-aastane murdeeas mürsik, kui koolijuhti Raadi kalmistul viimsele teele saatis. Kui palju mälestusi selle kuue aasta sisse mahub?

Kinnisilmi mälupiltides sobrades korjan sealt välja kooliajast säilinud hetked. Sealt vaatab mulle vastu pikk ja kiitsakas, alati soliidse, hoolitsetud välimuse ja prillidega mees. Kas ta ka sõna otseses mõttes pikka kasvu oli? Minul on seda raske hinnata. Lapsepõlves näivad ju asjad ja inimesed ning vahemaad oluliselt suuremate, pikemate ja kaugematena kui nad tegelikult on.

Ruum ei olnud Valter Johansonist kunagi täis, aga alati kiirgas tema olekust autoriteeti. Samas jagus teda igasse soppi, koridorinurka, klassiruumi ja kabinetti. Ta oli mees, keda õpilased ei kartnud, kuid austasid igas mõttes kui direktorit. Aupakliku suhtumise teenis ta välja soojusega, mis oli ometi teatud reeglitega raamitud. Kuid see soojus polnud kuidagi kalkuleeritud, vaid siiras. Ka mu ema - kes töötas samas koolis aastaid muusikaklassi õpetajana - sõnul, oli Johanson väga siiras inimene.

Njah, tuleb tunnistada, et möödunud aeg on mälestustekillud sulatanud üheks tervikuks. Ka tema hääle on aastad mu mälust paraku kustutanud. Arvan, et isegi toona ei oleks ma ilma ülikonna ja prillideta Valter Johansoni tänaval ära tundud. Kaasteelisedki räägivad, et ta oli alati esimene, kes majja saabus ja viimane kes läks. Kui suur võimalus mul üldse oli, kohata puhkehektel meest, kes elab ja hingab oma lemmiklapse - kooli nimel. Räägiti ju linnaski kaheteistkümnendast kui Johansoni koolist. See muidugi ei tähenda, et ta  oma lapsi oleks vähem armastanud.

Ootamatult kerkib esile üks veidi teistsugune mälupilt. Olin siis ehk kümnene. Koolimaja esimese (või oli see teise?) korruse koridori oli moodustatud laudadest ring. Igal laua taga istus üks õpilane, kelle ees oli malelaud. Ringi sees oli Valter Johanson. Ta jalutas lauast lauda ja mängis üksi kõikide õpilaste vastu malet. Võib-olla mäletan ma valesti, aga minu teada selles simultaanis teda keegi võita ei suutnud. Muide, Valter Johanson oli kirglik kabetaja ja kirikabes suisa meeskondlik NSV Liidu meister. Palju palju aastaid hiljem olen aru saanud, et oma kooli asutamine ja selle juhtimine neil keerulistel ja rasketel aegadel oli sisult sama - katkematu malelahing ihuüksi kümnete vastastega.

Oma viimase mängu mängis Valter Johanson 90ndal aastal ja seda ta kahjuks enam ei võitnud. Tol sügisel algas Tartu 12. Keskkooli uus õppeaasta teisiti. Tema harjumuspärane koht kooli trepil jäi tühjaks. Hommikutervitusest oli saanud hüvastijätt. Olin üks väljavalitu koolipere seast, kes talle Raadi kalmistul viimast korda lehvitas. Mul on meeles, et see oli üks soe, päikeseline päev ja meie ümber puhusid muutuste tuuled.

Kirjutasin hiljuti ühed read ja märkasin, et need sobiksid selle lühikese meenutuse lõppu.

on huultel tervitus
ja silmis jumalagajätt
ka ühte lehvitusse
mahub rõõm kui nutt

elus ikka läbisegi
on võlts ja pesuehtne
kõik näib kord keeruline
siis jällegi nii lihtne

sul ühel palgel pisarad
ja teisel särav naer
nii oma päevi visandad
ja mööda läheb aeg

ta märkamatult kaob
vaid näole jälgi jättes
ent mis toonil süda taob
on sinu enda kätes

Vaatamata keerulistele aegadele ja lõpututele lahingutele lõi Valter Johansoni süda alati oma kooli ja selle laste eest ning nende nimel, tehes seda kõige kaunimas helistikus. Aitäh Teile, lugupeetud direktor!

 Lauri Räpp

 

Tartu 12. Keskkool asutati 1978. aastal. Direktor Valter Johanson asus tööle märtsis, et olla nii ehitusjärelvalve teostaja kui töökollektiivi komplekteerija. Õpetajad asusid tööle 1. augustil. Valter Johanson ja kõik teised töötajad rakendati sellele ajale kohaselt terveks kuuks valmiva koolimaja ehitustöödele, koristamisele, mööbli kokku panemisele, õppevahendite tassimisele ja valmistamisele. Kooli avamisel 1.septembril lõikasid lindi läbi Valter Johanson ja õpetaja Ireen Toomla. Kuna majas oli selleks ajaks veel palju töid tegemata ning osa tehtud töödest olid ebakvaliteetsed, tuli direktoril pidevalt tegeleda ehitus- ja remonditöödega. Valter Johanson parandas torustikku, vahetas põrandalaudu, krohvis seinu ja tegi kõiki vajalike töid, tundus, et ei ole tööd mida ta ei oska. Õpilased teadsid, et see mees, kes töökitliga ringi liigub, ongi kooli direktor. Valter Johanson jõudis suhelda kõigi töötajatega, oli äärmiselt osavõtliku ja toetava inimesena lahendas töötajate probleeme lapsele lasteaia koha kuni korteri saamiseni. Ta osales kõikidel õpetajate sünnipäevadel. Oma viimasel elusuvel, teades, et teda pole enam kauaks meie hulgas, saatis ta kõigile suvistele sünnipäevalastele õnnitluskaardid ette. Valter Johanson oli tegutseja, kes toetas alati õpetajate poolt algatatud ettevõtmisi. Valter Johanson oli tõeline rahvamees ja juht.

Õp. Elli Tammiste

 

Tulin peale ülikooli lõpetamist 1979. aastal tööle Tartu 12. keskkooli. Minult küsiti vahel väljaspool kooli, et kas sa oled seal Johansoni koolis töökoha leidnud ja lisati, et direktor on seal väga hea.  Kool alustas ju oma teist tööaastat, aga koolijuht oli inimeste seas tuntud inimene.

Ühel augustikuu päeval kogunes hommikul päris palju töökaaslasi õpetajate tuppa ning selgus, et nende suvepuhkus oli lõppenud. Uued tulijad olid tagasihoidlikud, aga oli ka päris ülemeelikus meeleolus kolleege.  Samal ajal saabus vestlusringi energiline ja  puhanud ning rõõmsa meelega direktor Valter Johanson, kes  ulatas kohalolijatele isiklikult  käe ja soovis head algavat tööaastat. Arvan, et sellest heast sõnast sai suur julgustus järgnevateks toredateks tööaastateks.

Mai Sula

 

Alustasin kooliteed 12kk 1977a. Vastupidiselt kooli juhtivale, närvilisele naisperele, oli Johanson tasakaalukas ja rahulik. Kui mind kõrvupidi direktori juurde tassiti, siis oli see minu jaoks etem, kui õppealajuhataja juurde sattumine. Olin tuntud pätipoiss, kellest kool iga hinna eest vabaneda püüdis. 1986 pidin astuma 17kutsekeskkooli. Isa nägemus oli aga, et saaksin keskhariduse ja seejärel läheksin kõrgkooli. Olin juba paberid kutsekasse sisse viinud, kui 2 nädalat enne kooli algust, isa mahitusel siiski veel vanast koolist läbi astusin. Sattusin koridori peal kokku vana Johansoniga, nii teda mõned kutsusid. Küsis, mis mureks. Rääkisin siis oma jutu talle ära. Ta teadis mind isiklikult, kas ka teisi õpilasi, ei tea. Olles mind ära kuulanud, ütles: noh, suve jooksul ehk on sulle mõistus pähe tulnud. Kuigi kohad on küll täis, siis sideklassi ma sulle koha siiski leiaksin. Paraku jäi minu edasine õppimine seal siiski katki, sest isa arvas, et sideklass ei ole piisavalt hea stardipositsioon edasiseks eluks. Kahjuks. Aga Johansoni mäletan alati hea sõnaga. Tal oli minusse usku ja julges mulle pakkuda kohta oma koolis, kus olin kõigi poolt vihatud ja pinnuks silmas. Üsnagi õigustatult...

Laur Hiiemäe

 

Olen Anne Tomson (nüüd Nukk). Lõpetasin 12. Kk aastal 1983.
Esimene meenutus koolidirektorist tuleb aga hoopis minu isa mälestustest.
Nimelt toodi 12.Keskkooli tiibklaver. See oli vaja ju aulasse transportida. Õpilastele anti teada ning isad olid vajalikul õhtupoolikul koolis kohal Kui minu isa koju tuli, siis muidu tõsine ja karm mees oli siiralt üllatunud. Isa oli nii jutukas ja kordas ennast minu arust terve õhtu. Isa oli nimelt koolis näinud sellist direktorit, keda ta oma elus veel polnud näinud. Ainult kiidusõnad: direktor oli sõbralik, andis kõikidele terekätt, suhtles nagu tavaline inimene ja veel rohkemgi. Isa oli Valter Johansoniga tundnud end vajaliku ja tubli inimesena. Direktori tänu tehtud raske töö eest oli siiras. Minu isa koolitee jäi olude tõttu lühikeseks. Selle põlvkonna inimeste jaoks oli aga koolidirektor midagi väga tähtsat ja olulist. Ka kooliõpetajatesse suhtuti austavalt. Nii lähedalt polnud ilmselt mu isa koolijuhiga kunagi suhelnud. Isa jaoks oli kooliharidus ja sellega seonduv terve elu olulisel kohal. Ja tema lapsed saidki kõrghariduse....

Minu meenutuste järgi oli Valter Johanson tasakaalukas ja samas lõbus inimene. Näiteks on meeles, et ta seisis ikka koolipäeva alguses trepil ja tervitas kõiki õpilasi hommikuti.
Segadused ja pahandused lahendas ta omal moel: konkreetselt, rahulikuks jäädes ja mõjusalt. Tema juurde julges minna nii kooli oivik kui ka kahemees.
Ilmselt andis ta kooli personalile üsna vabad käed tegutsemiseks. Olin pikka aega kooli malevanõukogu esimees. Sel ajal tundus, et kõik, mida pioneerijuht A. Põhjala soovis teha, sai rohelise tule just direktori poolt. Direktor oli alati olemas ja kohal. Varahommikul ja hilja õhtul. Meenutused on ainult positiivsed ja soojad, isegi, kui need on peaaegu 50 aastat vanad. 
Meie 7.klass alustas uues 12.Keskkoolis suure rõõmuga ja toreda direktoriga.

Lugupidamisega siis veel Anne Tomson (Nukk)

Lastevanemate aruteluringid on mõeldud Tartu Hansa Kooli eelkoolis ja põhikoolis (1.-9.klass) käivate laste vanematele. Aruteluringid toimuvad erinevatel kooliga seonduvatel teemadel, et rääkida/arutleda üheskoos õppe- ja kasvatusteemadel, jagada kogemusi, saada infot ja uusi ideid. Teemade osas olete oodatud kaasa mõtlema!

NB! Hetkel ei toimu lastevanemate aruteluringi kohtumisi koolimajas.

 

SA Tartu Rahvaülikool pakub erinevaid koolitusi lastevanematele:

https://rahvaylikool.ee/koolitused/1684/lastevanemate-ja-lastega-tootajate-koolitused/

 

Häid mõtteid ja lugemissoovitusi lastevanematele:

https://rajaleidja.innove.ee/aga-mina-olen-teadlik-vanem/
http://www.sinamina.ee/public/koolitused/tark_lapsevanem/index.html#!/
https://etv.err.ee/1127992/uus-maailma-koige-targem-rahvas
https://vikerraadio.err.ee/arhiiv/peresaade
https://tarkvanem.ee/abiks-vanematele/lugemissoovitused/
http://heaalgus.ee/tegevused/pereprogramm/
https://tarkvanem.ee/koolitused/imelised-aastad/
https://ideed.liikumakutsuvkool.ee/index.php/lapsevanemale
https://www.spreaker.com/show/pearaadio-vaimse-tervise-podcast
https://taneljappinen.com/podcast/https://harno.ee/et/lapsevanematele
https://ekool.company/et/lapsevanem
https://autismtallinn.ee/
https://www.youtube.com/watch?v=a8k0XMNtlIg
https://podcastid.ee/taskuhaalingud/lapsed-ja-pere/pere-ja-kodu/
https://www.youtube.com/watch?v=dEBGe2pJLNg

 

2021/2022 õppeaasta
 
Juhised, mida järgides anname oma panuse koroonaviiruse leviku tõkestamiseks:
 
1) koolimajja tohivad tulla 7.30 - 15.45 ainult meie kooli õpilased ja töötajad;
2) Vanematel palume suhtluseks kooliga kasutada e-kooli, e-kirju ja telefoni;
3) käte pesemine ja distantsi hoidmine on väga oluline;
4) kui laps unustab midagi koju ja vanem toob selle kooli järgi, siis läheb laps õue seda asja vastu võtma;
5) garderoobidesse ei koguneta ja tundide järgselt minnakse kohe koolimajast ära va. konsultatsioonid ja järelvastamised;
6) kui laps või tema pereliige on saanud covid-19 positiivse diagnoosi või lähikontaktse teavituse, on oluline sellest koheselt klassijuhatajat/kooli direktorit teavitada.
 
 
Oluline!
1. Haigustunnustustega (kõhuvalu, peavalu, nohu, kurguvalu, köha jne) lapsi palume kooli mitte saata!
2. Kui mõni pereliige on suunatud koroonatesti tegema, palume lapsi kooli mitte saata enne negatiivse tulemuse saamist.
3. Kui keegi perekonnast saab positiivse tulemuse siis palume kooli direktorit koheselt teavitada.
4. Distantsõppel olevatel lastel palume püsida kodus. Ei ole mõistlik käia sellel ajal trennis, sõprade juures, sest distantsõppel olev laps võib olla nakkuse kandja.
5. Distantsõppel oleva lapse tervist peab jälgima väga hoolikalt!
 
  
Lisainfot ja juhiseid koroonaviirusega seotud olukorraks leiab ka Tartu linna kodulehel www.tartu.ee/koroonaviirus.
 
 

2020/2021 õppeaasta

Koolivaheaeg

Reisilt tulles soovitame koju jääda

Enne koolivaheaja algust oli mõne riigi nakatumiskordaja Eesti omast madalam, ent praeguseks on olukord muutunud. Seega: kui mõne riigi nakatumiskordaja on selle nädala sees suurenenud, tuleks sealt naastes käsitleda riiki riskipiirkonna riigina. Riike, kust naastes ei peaks jääma eneseisolatsiooni või end testima, on väga vähe.

Soovitame mis tahes riigist reisilt tulles jääda kaheks nädalaks eneseisolatsiooni või teha piiril koroonatest. Õpilased võivad reisilt tulles kooli naasta pärast 14-päevast eneseisolatsiooni või pärast kaht negatiivset koroonatesti, mille vahe on olnud vähemalt seitse päeva. Testitulemust oodates tuleb püsida eneseisolatsioonis. Eneseisolatsiooni ajal ei tohi osaleda ka näiteks huvitegevuses.

Pärast reisi õppetööst eemal viibimisest peab lapsevanem või õpilane haridusasutust teavitama ja kokku leppima, kuidas toimub eneseisolatsiooni ajal õppetöös osalemine.

Endiselt kehtib soovitus lükata edasi kõik välisreisid ning reisida ainult äärmise vajaduse korral. See kehtib nii töö- kui eraeluliste reiside puhul.

Testimise info leiab Terviseameti kodulehelt.
Värskeimat reisiinfot koondab Välisministeerium.

 

Koroonaviirus ei ole kuhugi kadunud ja turvalisuse tagamiseks ning nakatumisohu minimeerimiseks on kool rakendanud erinevaid ettevaatusabinõusid. Samuti tuleb kõigil meil valmis olla, et epidemioloogilise olukorra muutudes võib olla vajalik kooliaasta jooksul siiski lühema või pikema perioodi vältel kasutada distantsõppe võimalust.

Iga pere ja õpilane saab kaasa aidata, et viiruse levikut tõkestada.

  • Isegi kergemate haigustunnustega tuleb jääda koju ja võtta ühendust oma perearstiga. Sel kooliaastal jälgitakse koolides pingsalt õpilaste tervist ning koolil on õigus ka väheste haigustunnustega õpilane kohe koju saata. Kui perearst on saatnud teid Covid testile, siis tuleb kindlasti kodus olla kuni testitulemuse teada saamiseni. Õpilase või tema pereliikme positiivse COVID-19 diagnoosi saamisel tuleb esimesel võimalusel teavitada kooli direktorit (liina.karolin-salu@raad.tartu.ee).
  • Soovitame kooli tulla jala, ratta või tõukerattaga. Võimalusel vältige ühistransporti. Kui ühistranspordi kasutamine on vältimatu, siis kasutage kaitsemaski.
  • Oluline on hoida distantsi ja puhastada (pesta, desinfitseerida) sageli oma käsi. Koolis on loodud õpilastele selleks võimalused, kuid tähtis on jälgida samu printsiipe ka väljaspool koolimaja. Õpilastel, kes soovivad kasutada koolimajas kaitsemaski, kindaid või muid isiklikke puhastus- või kaitsevahendeid, peavad need olema endal kaasas.
  • Eelistage puhkust Eestis ja vältige reisimist välismaale. Puhkuseplaane tehes tuleb arvestada, et olukord muutub väga kiiresti ning väikese riskitasemega riigid võivad loetud päevade või nädalatega muutuda suure riskitasemega riikideks, kust kodumaale naastes tuleb jääda 14 päevaks eneseisolatsiooni. Õppetöös edasijõudmise eest puhkuse ja sellele järgneva isolatsiooniperioodi ajal vastutab lapsevanem.

 

Hajutatuse tagamiseks ja nakkuse leviku minimeerimiseks on 2020/2021 õppeaastal muudatused

Liikumine koolimajas

  • Lapsevanemad ja külalised on lubatud koolimajja ainult eelneval kokkuleppel kooli töötajaga.
  • Parempoolses trepikojas (B) liigutakse ainult üles ja vasakpoolses trepikojas (A) ainult alla.
  • klassi õpilasi ootab klassiõpetaja kokkulepitud kohas kooli juures (8.00-8.05). Lapsed alustavad tundi õues ja koos minnakse hiljem rõivistusse. Koolipäeva lõpus toob klassiõpetaja lapsed samasse kohta tagasi (13.00-13.10).
  • klassi õpilased sisenevad koolimajja peauksest 8.00-8.05, lähevad rõivistusse, panevad ära üleriided, vahetavad jalanõud ja lähevad võimalikult kiiresti oma õppealale.
  • klassi tunnid algavad kell 8.00. Rõivistusse sisenevad õpilased alates kella 7.45st hoovipoolsest (A) uksest, panevad ära üleriided, vahetavad jalanõud ja lähevad võimalikult kiiresti oma õppealale.
  • 4.–9. klass tuleb koolimajja peauksest 15 minutit enne oma tundide algusaega. Õpilased panevad ära üleriided, vahetavad jalanõud ja lähevad võimalikult kiiresti õpperuumidesse.
  • Õpilased on kohustatud koolimajast lahkuma 15 minuti jooksul pärast õppetöö lõppu. Koolimajja võib peale õppetööd jääda üksnes eelneval kokkuleppel (konsultatsioonid, järelevastamised, arenguvestlused, ümarlauad, koolimajas toimuvad huviringid jms). Kogunemine rõivistutesse on keelatud.
  • Õpilane tohib koolipäeva sees väljuda koolimajast ainult õppetegevusega seotud eesmärkidel (liikumistunnid, tööõpetus TDK ruumides, õppekäigud jms).

 Vahetunnid ja toitlustus

  • Vahetund on vajadusel õppeasukoha vahetamiseks, liikumisel tuleb hoida distantsi. Õpilane veedab vahetunni koos oma õpperühmaga järgmise tunni õppekohas ja ei liigu mujal koolimajas. Eesmärgiks on tagada hajutatus ja kontakt ainult ühe lennu õpilastega.
  • Tualette saab kasutada vahetundides ja kokkuleppel õpetajaga vajadusel ka ainetunni ajal. Soovitavalt tuleks kasutada lähimat WC-d.
  • Toitlustamine toimub eriplaani alusel, korraga on söömas ühe lennu õpilased. Õpilasi teavitatakse söömise aegadest 1. septembril. Kooli kohvikut külastavad õpilased ainult oma klassi toitlustamise ajal. Kodust kaasa võetud toitu söövad lapsed oma klassi toitlustamise ajal sööklas.

Haigestumine koolipäeva jooksul

  • Õpetajal pöördub haigusnähtudega õpilase kojusaatmiseks kooliõe poole, kes võtab ühendust lapsevanemaga. Lapsevanem võtab kohe ühendust perearstiga ja teavitab kooliõde saadud juhistest.

Õppekorraldusest

  • 1 – 3. klassil on õppetöö igal lennul oma õppealal, koolipäev kestab 8.00 – 13.00.

Klassidel on igal päeval kavas õue-/liikumistund ja toitlustamine lennupõhiselt (püüame tagada õpilaste kokkupuute ainult oma lennuga).

  • 4 – 9. klass

Hajutatuse tagamiseks on samaaegselt koolis viibivate õpilaste arvu vähendatud 1/3 võrra ja sellest tulenevad muudatused õppekorralduses.

II (4.-6.klass) ja III (7.-9. klass) kooliaste ei ole enamikus korraga koolimajas. Hommikul alustavad koolipäeva II kooliastme õpilased ja nende  tundide lõppedes III kooliaste.

Koolipäeva harjumuspärase pikkuse säilitamiseks (koolivälist huvitegevust silmas pidades) kasutame 4.-9. klassi õpilaste õppetöös 2/3 mahus kontaktõpet ja 1/3 mahus iseseisvaid kodus tehtavaid õppeülesandeid, mida õpetajad juhendavad distantsilt (e-koolis juhised, digikonsultatsioonid jms).

  • Kontaktõppe tunnid on koolimajas 65 minutit pikad. Tundide ajad on kooli kodulehel.
  • Kehalises kasvatuses on 1 tund kontaktõppena (riietumine + 45 minutit tunnitööd + pesemine ja riietumine) koolimajas ja 1 tund (45 minutit) õuetunnina õppetundide välisel ajal.
  • Karantiinis või haige laps saab kodus kaasa töötada tunniplaani järgsetes tundides, õpetaja paneb tunni alguseks eKooli õppetööks vajalikud juhised.

***

Olulised käitumisjuhised (tuginevad Tartu linna kriisimeeskonna juhistele)

 Kui õpilane on haigestunud (ka kergelt), siis jääb ta koju. Lapsevanem teavitab sellest klassijuhatajat ning võtab ühendust perearstiga. Perearst otsustab edasise tegevuse ning saadab õpilase vajadusel testima. Lapsevanem teavitab klassijuhatajat perearsti otsusest.

Kui laps saadetakse Covid-testi tegema, tuleb olla kodus kuni testitulemuse teadasaamiseni. Juhul kui see on negatiivne, on kõik hästi ja kooli võib tulla pärast tervenemist. Juhul kui testitulemus on positiivne, siis annavad perearst ning Terviseamet nii nakatunule, tema perele kui teistele nakatunuga kokkupuutunud isikutele (sh koolile) edasised käitumisjuhised. Olenemata sellest, et ka Terviseamet teavitab kooli nakatumisjuhtumist, palume lapsevanematel  informeerida kooli direktorit lapse nakatumisest e-posti teel esimesel võimalusel. Haigestunud õpilase vanematel on võimalik võtta töövõimetusleht ning jääda koos lapsega koju. Kool loob omalt poolt võimaluse osaleda koduse isolatsiooni ajal õppetöös, juhul kui õpilase tervislik seisund seda lubab.

 

Kui haigestunud on õpilase pereliige, siis õpilase kojujäämine vajalik pole (kui õpilasel pole endal haigustunnuseid). Pereliige peab viivitamatult kontakteeruma perearstiga, kes saab ta suunata testimisele. Kui pereliige on suunatud Covid testimisele, peab laps olema distantsõppel kuni testi tulemuse selgumiseni.

Kui pereliikme testitulemus on positiivne, siis tuleb õpilasel kui lähikontaktsel (olnud nakatunud isikuga rohkem kui 15 min lähemal kui 2 meetrit) jääda kaheks nädalaks koju ning järgida Terviseameti juhiseid. Palume samuti teavitada sellest kooli direktorit e-posti teel esimesel võimalusel.

Kui õpilasel endal ei ole haigustunnuseid esinenud, siis ei ole vajadust tema klassikaaslasi ja teisi temaga koolis kokkupuutunud isikuid kodusele jälgimisele saata. Juhul kui õpilasel siiski koduse jälgimisperioodi ajal tekivad haigustunnused ning test annab positiivse tulemuse, tuleb sellest viivitamatult teavitada kooli direktorit e-posti teel.

Kui õpilane on käinud mõnel üritusel või asutuses, mille puhul ilmneb, et seal on olnud ka positiivse testitulemuse andnud inimesi, tuleb 14 päeva jooksul oma tervist väga tähelepanelikult jälgida ning vähimagi kahtluse korral jääda koju ning võtta ühendust perearstiga.

Kui selgub, et koolis on käinud mõni nakatunud inimene (õpilane, töötaja, lapsevanem vm), siis  saadetakse kaheks nädalaks distantsõppele kõik need inimesed, kes on olnud nakatunuga lähikontaktis.

Informatsioon lapsevanema ja kooli vahel liigub läbi klassijuhatajate, palume eKoolis üle vaadata oma kontaktandmed (e-post ja telefon). Seetõttu palume veel kord klassijuhatajaid erinevatest riskidest kohe informeerida. Klassikaaslaste jt koolis nakatunuga kokku puutunud isikute teavitamisel ollakse delikaatsed – ei mainita haigestunu nime jm andmeid, mis teda äratuntavaks teeks.

 

Terve kooli distantsõppele saatmine on äärmuslik abinõu, mis võetakse kasutusele kõige viimase võimalusena.

 

Turvalist kooliaastat!

Tartu Hansa Koolis alustab tööd 14. septembrist 2021. a koolivalmidust toetav EELKOOL kõigile 6-7aastastele lastele, kes tulevad 2022. a sügisel 1. klassi. Registreerimiseks palun täitke vorm

 

Eelkooli õpetajad:  Ingrid Jõgi, Kädi Krillo ja Alvi Poolak

Kokku saadakse 26-l korral, teisipäeviti kl 16.30 – 18.30:

I poolaastal 12 kohtumist

II poolaastal 14 kohtumist

14., 21., 28. september 2021

05., 12. oktoober 2021

Sügisvaheaeg 25.10. – 31.10.2021

02., 09., 16., 23., 30. november 2021

07., 14. detsember 2021

Talvevaheaeg  23.12.2021 – 09.01.2022

11., 18., 25. jaanuar 2022

01., 08., 15. , 22.veebruar 2022

Talvevaheaeg II 28.02.2022 – 06.03.2022

08., 15., 22., 29. märts 2022

05., 12., 19. aprill 2022

Kevadvaheaeg 25.04.2022 – 01.05.2022

 

 

Eriti oodatud on kodused lapsed (nende eest tasub Tartu Linn), kuid oodatud on ka lasteaialapsed (tasub lapsevanem).

Eelkooli eesmärkideks on:

1) aidata last ette valmistada kooli astumiseks ning koolis edukaks toimetulekuks

2) anda lapsele eakohaseid algteadmisi põhiainetes

3) tutvustada õpikeskkonda, kus laps alustab oma kooliteed

Tunniplaanis on 3 tegevustundi (35 minutit), kus loetakse, kirjutatakse, arvutatakse, arendatakse käelist tegevust ja mängitakse arendavaid mänge. Tundide vahel on liikumispausid.

Esimene kokkusaamine on esmaspäeval, 14. septembril. Kogunemine klassidesse (nimekirjad kooli 1.korruse fuajee seinal). Eelkooli klassid asuvad I korruse B-tiivas. 

Kaasa palume võtta vahetusjalanõud, pinali (harilik pliiats, 6 värvipliiatsit).

NB! Täiendavat teavet (nt kuhu täpselt lapsed kogunevad ja üleriided panevad, millal ja kus toimub lastevanemate koosolek) saadame infolehega septembri 2.nädalal.

Eelkooli õppemaksu tasumine poolaasta kaupa (arve saadetakse raamatupidamisest lapsevanema e-posti aadressil):

I poolaastal  50,40 €

II poolaastal  50,40 €

Lisaks veel kogu õppeperioodi eest õppematerjali tasu (20 € terve õppeaasta kohta, lisatakse I poolaasta arvele)

 

Lisainfo telefonil 7461 739 või e-post kool@hansa.tartu.ee; marikav@hansa.tartu.ee

 

Olete oodatud!

kk nr 163 / 30.09.2016. a

Kinnitatud

Direktor Liina Karolin-Salu

AMETIJUHEND

 

  1. ÜLDANDMED

1.1. Ametinimetus                  Klassijuhataja

 

  1. STRUKTUUR

2.1. Vahetu juht                     Õppejuht

2.2. Asendamine                    Õpetaja äraolekul asendab teda direktsiooni poolt määratud teine õpetaja, kellega võimaluse korral õpetaja on tööülesannete osas on kokku leppinud.

 

  1. ÜLDSÄTTED

3.1. Klassijuhatajate tööd koordineerib kooli õppejuht.
3.2. Klassijuhataja eesmärk on luua ja hoida edukaid töiseid suhteid kooli ja kodu vahel.
3.3. Klassijuhataja missioon on kujundada kooli head mainet lapsevanemate ja õpilaste silmis.

  1. PÕHIÜLESANDED

Klassijuhataja täidab viit põhiülesannet: kooli esindamine, informatsiooni vahendamine, asjaajamine, juhendamine ja nõustamine.

4.1. Kooli esindamine

Klassijuhataja kujundab läbi suhtlemise kooli mainet.

4.1.1. Loob vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted õpilaste, vanemate, aineõpetajate, kooli juhtkonna ning teiste õppe ja kasvatusega seotud osaliste vahel.

4.1.2. Kohtleb kõiki õpilasi eelarvamusteta, õiglaselt ja võrdõiguslikult, austades nende eneseväärikust ning isikupära.

4.1.3. Klaasijuhataja esindab kooli juhatatava klassi õpilaste ja nende vanematega suhtlemisel.

4.1.4. Klassijuhataja teavitab õpilasi ja lapsevanemaid kooli asjaajamistavadest, käitumis-normidest ning traditsioonidest.

4.1.5. Klassijuhataja on koolile lojaalne ja suhtlemisel neutraalne. Klassijuhataja ei kahjusta õpilase, lapsevanema ja aineõpetaja vahelises konfliktis ühegi osapoole mainet. Vajadusel kaasab olukorra lahendamisse kooli tugimeeskonna/õppejuhi.
4.1.6. Klassijuhataja kohtub lapsevanemaga eelnevalt kokkulepitud ajal.

 

4.2. Informatsiooni vahendamine

4.2.1. Klassijuhataja annab tagasisidet lapsevanematele nende lapse õppimistulemuste, käitumise ja õppetöös osalemise kohta. Infot õpiprobleemidest edastab klassijuhataja lapsevanemale esimesel võimalusel.
4.2.2. Klassijuhataja korraldab vajadusel aineõpetaja ja lapsevanema vahelisi kohtumisi, kui seda soovib lapsevanem ja/või aineõpetaja.
4.2.3. Klassijuhataja teavitab taasesitamist võimaldavas vormis (kirjalikult) õpilasi ja lapsevanemaid neile suunatud õppenõukogu ja kooli juhtkonna otsustest.
4.2.4. Klassijuhataja edastab õpilaselt ja/või lapsevanemalt koolielu puudutavates küsimustes saadud  informatsiooni vajadusel kooli juhtkonnale .
4.2.5. Klassijuhataja tagab konfidentsiaalsuse õpilase ja lapsevanema kohta käiva informatsiooni  haldamisel

4.2.6. Kolmandatele isikutele konfidentsiaalse informatsiooni andmine on lubatud vaid osapoolte  nõusolekul.

4.2.7. Klassijuhataja annab oma tegevuse ja talle määratud klassi kohta aru kooli juhtkonnale ja/või õppenõukogule.
4.2.8. Klassijuhataja koostab oma klassi õpilaste kohta koolile esitatud infopäringute algmaterjalid, mille päringu saanud spetsialist või juhtkonna liige edastab teistele instantsidele (sotsiaaltöötajad, nõustamiskomisjonid, politsei, ajakirjanikud jms).


4.3. Asjaajamine

4.3.1. Klassijuhataja täidab kooli direktori ja õppenõukogu otsuseid.
4.3.2. Klassijuhataja tagab kogu enda poolt kirjalikult väljastatava informatsiooni korrektse vormistuse.
4.3.3. Klassijuhataja hindab oma klassi õpilaste käitumist igas trimestris ning oskab neid hinnanguid õpilastele ja lapsevanematele põhjendada.

4.4. Juhendamine ja nõustamine

4.4.1. Klassijuhataja juhendab õpilast selleks, et ta tuleks koolieluga edukalt toime, mis võimaldab võimete kohaste õpitulemuste saavutamise.

4.4.2. Koolielu välistes valdkondades saab klassijuhataja vaid nõustada, st kuulab õpilase ja/või lapsevanema ära ja vajadusel soovitada pöörduda vastava ettevalmistuse saanud spetsialisti juurde (psühholoog, sotsiaaltöötaja, aineõpetaja, logopeed, arst, politseinik jne).

4.4.3. Klassijuhataja viib läbi individuaalseid vestlusi oma klassi õpilaste ja lapsevanematega.

4.4.4. Klassijuhataja viib läbi igal õppeaastal vähemalt ühe lastevanemate koosoleku. Koosolekul räägitust informeeritakse lapsevanemaid (e-kooli, e-maili või mõne muu kanali kaudu).

  1. ÕIGUSED
    5.1. Klassijuhatajal on õigus saada aineõpetajalt jooksvalt informatsiooni oma klassi õpilaste õppimise kohta.

5.2. Aineõpetaja ja klassijuhataja vahelise info vahetuse algatajaks võivad olla mõlemad osapooled.

  1. VASTUTUS

6.1. Klassijuhataja vastutab kõigi eelpool nimetatud põhifunktsioonide täitmise eest.

  1. AMETIJUHENDI MUUTMINE

Ametijuhend vaadatakse üle ja vajadusel uuendatakse igal õppeaastal.

Olen tutvunud ametijuhendiga ja kohustun seda täitma: /allkiri, ees- ja perekonnanimi, kuupäev/

 

 

kk nr 163 / 30.09.2016. a

Kinnitatud

Direktor Liina Karolin-Salu

 

AMETIJUHEND

 

  1. ÜLDANDMED

1.1. Ametinimetus                  Õpetaja

 

  1. STRUKTUUR

2.1. Vahetu juht                     Õppejuht

2.2. Asendamine                    Õpetaja äraolekul asendab teda direktsiooni poolt määratud teine õpetaja, kellega võimaluse korral õpetaja on tööülesannete osas on kokku leppinud.

 

  1. ÜLDSÄTTED

3.1. Määratakse ametisse ja vabastatakse ametist direktori poolt.

3.2. Õpetaja juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest ja valitsuse määrustest, Haridusministeeriumi normatiivdokumentidest, kooli direktori käskkirjadest, kooli töösisekorraeeskirjadest ja kodukorrast, riiklikust ja kooli õppekavast, käesolevast ametijuhendist.

3.2. Tööaeg 35 tundi nädalas.

 

  1. PÕHIÜLESANDED

4.1. Õpilaste õpetamine ja kasvatamine, tuginedes õpetaja ja õpilase vastastikusele lugupidamisele.

4.2. Võimaldada õpilasel omandada riikliku ja kooli õppekava nõuetele vastav haridus ning suunata õpilane selle omandamisele.

4.3. Oma töös lähtub õpetaja järgmistest eesmärkidest:

  • hariduse väärtustamine,
  • õpilaste isiksuslike omaduste arendamine,
  • õpilastes Eesti Vabariiki austava suhtumise kujundamine,
  • õpilastes kaasinimest austava suhtumise arendamine.

 

  1. KOHUSTUSED

5.1. Õpetaja töö planeerimise aluseks on kooli õppekava. Lähtuvalt selle üldosast koostab õpetaja töö- ja ainekava.

5.2. Täidab vastastikkusel kokkuleppel kooli juhtkonnaga täiendavaid ülesandeid:

  • klassijuhatamine;
  • õpilasürituste organiseerimisel abistamine ja neil osalemine;
  • õpilaste saatmine ekskursioonidel, matkadel, aineolümpiaadidel ja teistel kooli esindavatel ja koolis toimuvatel üritustel;
  • korraldab koolisiseseid aineolümpiaade, võistlusi, näitusi, konkursse;
  • osaleb korrapidamises vastavalt graafikule;
  • muud individuaalselt kokkulepitud ülesanded.

5.3. Valmistub hoolikalt igaks õppetegevuseks ja igaks ainetunniks.

5.4. Teatab õpilastele õppetrimestri alguses kontrolltööde läbiviimise graafiku,  nõutavad õpitulemused ning hindamise põhimõtted. Hindamisel arvestab õpetaja õpilase ealisi iseärasusi ja õpilase arengut. Hindamine peab olema jaotatud võrdselt kogu trimestri jooksul.

5.5. Õpetajal on keelatud omavoliline tunni ärajätmine või lühendamine.

5.6. Täidab korrektselt ja õigeaegselt e-kooli (tunni toimumise päeval) ja ülejäänud koolidokumentatsiooni (töökava, ainekava jm).

5.7. Õpetaja analüüsib õpilase õppes osalemist, arengut ja õpitulemusi, annab oma analüüsi tulemuste kohta erinevatele osapooltele (õpilane, lapsevanem, juhtkond, kolleegid) adekvaatset ja mitmekülgset tagasisidet.

5.8. Õpetaja tagab tunnis sellise töökeskkonna, mis võimaldab igal õpilasel kaasa töötada vastavalt oma võimetele.

5.9. Õpetajal on oma kindlaks määratud järelvastamise ajad ning need tehakse teatavaks õpilastele ja lastevanematele.

5.10. Õpetaja võtab osa koolisisestest õppepäevadest ja koolitustest.

5.11. Õpetaja täidab tule- ja elektriohutuse eeskirju ja -juhendeid. Tagab tunnis ja õpilasüritustel tervishoiu- ja ohutusnõuetest kinnipidamise.

5.12. Kasutab aine õpetamisel erinevaid õppemeetodeid.

5.13. Õpetaja osaleb kooli juhtimissüsteemis, eelkõige läbi õppenõukogu ja oma ainesektsiooni töös osalemisega.

 

  1. ÕIGUSED

6.1. Teha juhtkonnale soovitusi ja ettepanekuid töö paremaks organiseerimiseks.

6.2. Osaleda kooli juhtimises õppenõukogu ja ainesektsioonide töö kaudu.

6.3. Pöörduda kooli hoolekogu poole ettepanekutega ja probleemidega, millele koolisiseses töös pole õnnestunud lahendust leida.

6.4. Saada juhtkonnalt kaitset koolivälise ebaõiglase süüdistuse (näiteks lapsevanemalt jne.) korral.

6.5. Valida õppevormid ja meetodid õppekavaeesmärkide täitmiseks.

6.6. Nõuda kooli juhtkonnalt tööks vajalike töövahendite ja tehnika olemasolu ning töötingimuste tagamist.

6.7. Saada vajadusel täienduskoolitust.

6.8. Kõrvalised isikud võivad õppetunnis viibida ainult direktori või õppejuhiga  kooskõlastatult ja õpetaja isiklikul loal.

 

  1. VASTUTUS

7.1. Käesoleva ametijuhendiga temale pandud töökohustuste täitmise eest.

7.2. Riikliku ja kooli õppekava nõuete täitmise eest.

7.3. Õpilaste igakülgse arendamise eest.

7.4. Õppedokumentatsiooni täitmise eest.

7.5. Õpilastele pandud hinnete objektiivsuse ja õigluse eest.

7.6. Õpilaste tervisekaitse ja ohutuse eest ainetundides ja üritustel.

 

  1. AMETIJUHENDI MUUTMINE

8.1. Ametijuhend vaadatakse üle ja uuendatakse vastavalt töökorralduse muudatustele.

 

 

Olen tutvunud ametijuhendiga ja kohustun seda täitma.

 

_______________________________________________

(allkiri) (ees- ja perekonnanimi) (kuupäev)